Hitted

msn live statistics

Sunday, September 30, 2012

Fiksi #2

Aku percaya, hujan turun untuk menghapus semua kesedihan di bumi.

Kamu selalu tertawa dan mengatakan betapa konyolnya aku. Tak ada, katamu, tak ada hal yang seperti itu. Dewasalah.

Ya, kamu selalu menyuruh aku untuk menjadi dewasa. Meninggalkan semua pikiran-pikiran dan ide-ide rahasia untuk mewarnai langit menjadi merah jambu. Kamu, setelah menghembuskan asap dari rokok putih itu, akan berdiri dan menungguku untuk mengikuti. Lalu kita akan berjalan sebelum hari berubah jadi gelap.

Sekarang aku sedih, namun rasa-rasanya seribu hujan yang turun pun tidak akan banyak membantu.

Aku ingin berjalan kaki lagi di pasir itu. Di tepi pantai yang sangaaaaaat jauh dan sepi. Tempat dimana kita berdua duduk mengeringkan baju sambil menatap laut; mencari horizon di ujung yang berkilauan. Aku selalu merasa lucu jika berjalan diatas pasir. Susah loh berjalan tegak tanpa terjatuh. Tidak susah sih, jika kamu menggenggam tanganku.

Namun nyatanya, disampingku tidak ada kamu.

Kamu yang mengajarkan aku bahwa dunia itu jahat. Kamu yang mengajarkan aku untuk menjadi keras agar dunia tak lagi jahat. Tapi, sekeras apapun aku mencoba, dunia tetap terasa jahat. Apakah kamu tidak punya cara lain? Halo?

....


Aku ingat hari terakhir kita bertemu. Kamu tersenyum banyak sekali di senja itu. Aku masih ingat irama detak jantung dan deru nafasmu yang berat. Kokoh. Seharian memang sudah mendung, namun aku tidak perduli. Firasatku mengatakan aku harus bertemu kamu hari itu. Mungkin semesta berkonspirasi. Mungkin juga tidak. Puntung rokok terakhirmu kamu lempar ke jalan. Diikuti matamu. Yang kelak akan tertutup, untukku.


'Kamu... Baik baik ya."

Empat kata. Cuma empat kata itu yang kamu ucapkan sebelum akhirnya kamu mengendarai motormu lalu pergi bersama angin yang berhembus. Motor yang knalpotnya berisik. Motor tinggi yang selalu menyusahkanku jika aku ingin memakai rok. Motor kesayanganmu. Motor kebanggaanmu.


Motor yang menjadi identitasmu.


Lucu ya? Ketika orang lain dikenali dari KTP atau SIM, aku bisa langsung mengenalimu dari plat motormu. Walau kecelakaan itu telah membuatmu hancur sehingga tidak dapat dikenali oleh siapapun, aku percaya itu kamu, sayang. Hujan yang turun membuatmu menari dan tersungkur di tanah basah. Duniaku terasa seperti berhenti berputar, sayang.


Hujan datang untuk menghapus kesedihan.

Hujan menghapus kamu.
Sebelum sempat menjadi kesedihan.




X

Saturday, September 29, 2012

I have just done with the work today, and I have just changed my  clothes. Now waiting for him to pick me up. Okay, actually I'm waiting for his text first because his BIS is off an hour ago, and he probably is still doing his exam. No, not a college thing. Its perbakin, those shooters stuffs I'm not interested in ;p

Still at office tho. Surfing. I should be reading my novel that I should make a thesis from and get the essay about it done by Thursday. But I dont feel like doing it. I dont feel like doing anything necessary now.... Actually I want to go home and cuddle with my blanket, but cuddling with him sounds tempting :3

I dont know what to write actually :< perhaps I'm having a writer's block......like I am even a real writer pfffft.


tik tok tik tok time is ticking

where is bimiiiiiiiiii ._.


X

Sunday, September 16, 2012

Bim

You can be the peanut butter to my jelly
You can be the butterflies I feel in my belly
You can be the captain
And I can be your first mate
You can be the chills that I feel on our first date
You can be the hero
And I can be your sidekick
You can be the tear that I cry if we ever split
You can be the rain from the cloud when it's storming
Or you can be the sun when it shines in the morning


Don't know if I could ever be without you cause boy you complete me
And in time I know that we'll both see that we're all we need


Cause you're the apple to my pie
You're the straw to my berry
You're the smoke to my high
And you're the one I wanna marry

Cause you're the one for me
And I'm the one for you
You take the both of us
And we're the perfect two
We're the perfect two
We're the perfect two
Baby me and you
We're the perfect two


You can be the prince and I can be your princess
You can be the sweet tooth I can be the dentist
You can be the shoes and I can be the laces
You can be the heart that I spill on the pages
You can be the vodka and I can be the chaser
You can be the pencil and I can be the paper
You can be as cold as the winter weather
But I don't care as long as were together

 
You know that I'll never doubt you
And you know that I think about you
And you know I can't live without you
I love the way that you smile
And maybe in just a while
I can see me walk down the aisle



Because you are this one best thing that sets a curve on my lips when all the other things are trying to break me down.
And I am glad because you are always around.
When I had choices, the universe was conspiring to eliminate them one by one.
And there, I have you.
Right by my side.

:-)

X

Life: in recent.

Well hello blog. Been a while since a long quality post, no?

This period is so hectic. I am taking 22 credits and it feels like a suicidal. Tematis requires me to read a novel a week and creates one essay about it. Budpop requires two jurnals each week. Writing? Dont bother asking, I hate writing academically, and IT HAS 35% OF ENGLISH 5 HA. Tepeng requires me to read 20 pages every week. Pubspeak is full of presentation. Sejarah Cina? Dunno yet but I hear plenty of tasks it is. Hhhhhhhh

I also have this 2012 to take care of. Kyaaaa I'm old :') I'm the third year now :') Okay....

I also teach twice a week and have just started my job at Mirah Sakethi (google it!) as Public Affair :3 now I am handling Media Monitoring so I have to read newspaper(s). Yeah, it smartens me, both of my new job, ameeen. Anyway I want to have a carreer here. Who knows I might be a famous socialite public affair ;;)

Yes yes, thank God, I havent graduated but I already have a proper job :'-)

So my life revolves around college-task-teaching-working-meeting-dating! This last one is my fav eheeee :-p

Well hope you enjoy this period. Xo

P.s : I am longing to dye my hair xoxoxoxoxoxoxo
 

X

Sunday, September 9, 2012

Hihi

Bimo. Thanks @3delapan!  (Taken with Instagram) 
Courtesy of 3delapan
 


Seumur umur belom pernah dugem sama pacar.. Selalu mandiri (maksudnya kalo mabok ya jaga diri sendiri, anw gue ga gampang mabok sih gimana dong ;p) buttttttttttt kemaren akhirnya pergi ke comebacknya Syndicate di Domain sama Bimo...

I have to say.


It feels so good ya kalo ada yang bisa dipeluk saat udah pusing pusing gajelas gitu.
It feels so good to be protected.
Thanks dear. You make me feel safe in your hug.
I am safe, aint I? 
:-)


X

Tuesday, September 4, 2012

"Yaa semenjak kita deket trus pacaran sih aku tiap malem selalu berdoa kamu itu yg terakhir deh buat aku"


I too, dear. I do too.


X

Monday, September 3, 2012

Hello Term 5! Hello 22 credits! Be good on me will ya? :*